Notă: forumul este arhivat.
You are not logged in.
Offline
Salutare si bine ai venit!
1. cred ca ar trebui modificat putin metoda de modelare ca sa scapi de liniile de separatie nedorite. Ca sa pot sa-ti zic mai exact, trimite-mi un fisier .pla ca sa pot sa studiez mai in detaliu si sa-ti spun ce ar trebui facut altfel ...
2. La aceasta sectiune a programului poti sa creezi asa numite "articole de deviz" si nu doar "materiale noi".
Oricum, referitor la intrebarea ta:
- zidarie porotherm de 30
--> Quantity este nr. bucati de caramida pe un mc (x bucati/mc)
--> Unit este unitatea de masura pentru materialul respectiv, deci bucati la caramida
--> Reference Quantity este la ce anume se raporteaza materialul respectiv - din lista alaturata pot sa alegi Suprafata A si B, Volum, bucati, etc. Caramida avand unitatea de masura in mc, normal ca se raporteaza la VOLUM.
Programul calculeaza Volumul peretilor si pe baza datelor introduse la capitolul de deviz o sa-ti afiseze ca de ex. la 112 mc de zidarie ai nevoie de 112 * X bucati
Daca in acelasi articol de deviz introduci si tencuiala (ext. si/sau int) atunci trebuie sa definesti in modul urmator:
--> Quantity este mc. de mortar aplicat pe un mp de perete - daca tencuiala are grosime de 2 cm, atunci rezulta 1m*1m*0,02m=0,02mc de mortar
--> Unit este unitatea de masura pentru mortar, deci mc
--> Reference Quantity este la ce anume se raporteaza tencuiala - deci este suprafata de perete tencuit, adica Suprafata A sau B.
In mintea programului suprafata A este suprafata zidului pe partea liniei de referinta, iar B este suprafata zidului pe partea opusa liniei de referinta. (si NU suprafata exterioara/interioara cum zic unii in mod eronat).
Sper sa te ajute aceste explicatii ...
... si totusi, perfectiunea este doar o iluzie.
Offline
Last edited by costingh (2010-04-01 15:38:18)
Offline
Last edited by Impreza (2010-04-13 09:30:02)
Win7 Pro x64, ArchiCAD 13, EcoDesigner, VBE, MEP Modeler
DELL Precision M6400, Intel Quad Core 2.53 GHz, 8GB DDR3,
NVidia Quadro FX3700M 1GB, 2x320GB HDD in Raid0.
Offline
@impreza, fiecare cu modul sau de lucru. Eu prefer sa "explodez" sectiunile si sa le "finisez" in 2d pentru ca un model 3d care sa contina absolut toate detaliile este extrem de "reticent" la modificari ulterioare. Spre exemplu daca la o sarpanta te apuci si pui astereala, capriori, sipci tigla etc etc, daca vrei sa faci modificari ulterioare ai cam incurcat-o... Similar si la lucrul cu placi suprapuse ...
Daca tot au facut fill-uri compozite, daca tot au pus prioritati la intersectie etc etc macar trebuiau sa duca lucrurile pana la capat si sa faca ca prioritatile la intersectie sa mearga si in sectiune indiferent daca vorbim despre placi, pereti, stalpi etc.
Cu boolenele intr-adevar daca ai un proiect ceva mai maricel e de preferat sa nu le folosesti la scara larga (pentru ca nici macar nu functioneaza cum trebuie). La o casuta sa zicem ca ar putea fi folosite si te scutesc de lucrul cu 1000 placi suprapuse.
Offline
Last edited by Decster (2010-04-26 11:56:14)
Offline